شرکت داینامیک آرکیتکچر مشغول بررسی طرحی خاص برای ساخت برج چرخان در دبی می باشد. این آسمان خراش دبی، زمانی که ساخته شود، دومین آسمان خراش دنیا خواهد شد. این شرکت ایتالیایی، مهارت ساخت برج ها و مکان های متحرک را دارند و به طور قطع، یکی از با شکوه ترین و زیبا ترین برج های جهان خواهد شد. در حال حاضر طراحی و ساخت قطعات و سازه های مختلف این برج آغاز شده است. این برج چرخان، دارای یک ستون محوری می باشد که طبقات آن به صورت پیش ساخته به آن متصل می شود. طبق گفته شیخ محمد، هر طبقه این برج به طور جداگانه چرخش می کند به همین دلیل حرکت آن ها به طور یکنواخت صورت نمی گیرد. آژانس و سازمان توریستی دبی، پیشنهاد می کند که مسافران تور دبی، طوری برنامه ریزی کنند که شب این برج را از نزدیک ببینند.و از تور ارزان دبی لذت ببرند.همچنین به دلیل هماهنگ نبودن حرکات این برج، در شب چشم انداز های متفاوت نمایان خواهد شد و مسئولین چراغ های برج، آن ها را روشن کرده و آن را نورانی خواهند کرد.
سنگاپور منتظر است که پس از ساخت این برج، در سال ۲۰۱۷، برج متحرک بعدی را در کشورش آغاز کند.
در طبقات برج، توربین های بادی کار گذاشته شده است که قرار است به عنوان محرکی برای چرخش طبقات استفاده شود. این توربین ها طوری ساخته می شوند که انرژی حاصل از چرخش طبقات این برج، از این توربین ها به دست می آید. طبق گفته طراحان حرفه ای این شرکت، انرژی حاصل از این این توربین ها، آنقدر زیاد است که هم برای خود برج و هم ۵ ساختمان نزدیک به آن فراهم خواهد شد. جالب توجه است که با چرخش این آسمان خراش، مناظر دیدنی و تصویر ساختمان در هر لحظه تغییر می کند و جلوه ای جدید در ساختمان ایجاد می شود.یکی از ذیدنی ها در تور دبی  می باشد.
این آسمان خراش به صورت ۳۶۰ درجه می چرخد و اگر از طبقات بالایی برج بازدید کنید، چشم انداز کل شهر دبی را خواهید دید. در آن طبقات، دبی قدیم و جدید، در نظر یکی و متصل خواهد شد. ساخت این پروژه بسیار کم هزینه تر و سریع تر از دیگر ساختمان ها می باشد. این برج قرار است دارای ۵۹ طبقه باشد و همچنین ۴۷ توربین برای آن به کار خواهد رفت. با نصب این توربین ها، می توان در انرژی برق نیز صرفه جویی نمود زیرا هم برای خود برج و هم برای ۵ ساختمان اطراف آن، توسط این توربین ها، برق تولید خواهد شد. این شرکت تدابیری اندیشیده است تا از پنل های خورشیدی نیز استفاده شود تا از انرژی خورشید نیز در این برج استفاده شود. ارزش انرژی که در این ساختمان تولید می شود، طبق گفته طراحان، ۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. بنا بر گفته طراحان، با نصب توربین ها، حدود ۳٫۰ مگاوات، انرژی برق تولید خواهد شد. این ساختمان اولین ساختمانی شناخته شده است که قطعاتش در کارخانه از پیش ساخته می شود. به همین دلیل تعداد کارگرانی که بر روی ساختمان کار می کنند از ۲۰۰۰ نفر به ۹۰ نفر می رسد.
این ساختمان در صورت ساخت، انقلابی عظیم در صنعت ساختمان سازی ایجاد خواهد کرد زیرا در حالت کلی، ساخت ساختمان بر پایه اصل قانون جاذبه استوار می باشد اما این ساختمان و طبقاتش، گویی نیاز به جاذبه زمین نخواهد داشت. این ساختمان در خیابان شیخ زاید ساخته خواهد شد.
پیشنهاد می کنیم در سال ۲۰۱۷ با تور ارزان دبی به دبی سفر کنید و از این آسمان خراش زیبا دیدن کنید.منبع : تور دبی